Monday, 26 January 2015

Dag 2 og 3 25-26.01.15

Dag 2!

I dag skulle vi til Empire State Building. Det var helt ufattelig høyt, så selv folk med høydeskrekk kan klare det fordi det er så urealistisk. Det var kraftig vind, men vi koste oss og tok masse bilder sammen som skulle bli minner for livet. Her er noen av dem:

Muntre lærere!

Det var også her vi tok klassebildet som er headeren til bloggen. Fantastisk opplevelse!

Etter Empire State Building hadde vi lunch der noen dro på macern, noen på Starbucks, og andre dro andre plasser. Etter lunch hadde vi en skikkelig lang gåtur til det neste turimstålet, men mosjonen har vi vel godt av med den amerikanske mattradisjonen... Intrepid Sea, Air & Space Museum var dit vi skulle, Det var nok mannfolka som var mest interessert i hva de hadde å by på. Det var likevel kult å se fargerike, store fly.
Robin og Sebastian skal G-force så sykt.

Ser på alt annet enn fly

Etter fly museet var det fritid for alle resten av dagen og vi la os for å sove om kvelden. Veldig viktig å bemerke seg at vi sover, sant? En bra dag var det ja. :^)

Dag 3.

I dag skulle vi til Statue of Liberty! Dette er jo et av de mest kjente monumentene i New York, så det er et "must" å se. Vi hadde en fin båttur ut til øya og det var ikke lett å holde balansen på dekk. Et mislykket bilde gjennom båt vinduet ble til et svært kunstnerisk et med litt filter på:

På øya var det iskaldt og de fleste gikk inn med en gang. Noen gikk til kafeen mens andre ville se utsikten fra inn i statuen. På toppen av pedestalen blåste det en kraftig, iskald vind. Dette var starten på den beryktede snøstormen som skal komme i løpet av natten. Vi nordmenn er barske, så det her er ingenting for oss! Ganske pjuskete for å være ærlig, så ingen bekymring folkens! :^)
Kraftig vind, jaja.
Party hard.
Lyser turist av ham

Etter Statue of Liberty dro vi til Madison Square Garden. Der fikk vi omvisning av en utrolig kul og undeholdende fyr som het Peter. Han viste oss rundtpå det kjente idretts stadium. Brage og Peter ble veldig fort bros. Peter elsket å prate, ta selfies og gi klemmer, han vil vi aldri glemme.

Etter å ha sett den berømte stadionen var det fritid tid. Noen dro tilbake til hostellet for å slappe av, mens andre dro for å spise. Vi ble ikke særlig lenge ute p.g.a. det kalde været. En gruppe på 6 stk. bestemte seg for å besøke Ellen's Stardust Diner. Der var det live musikk fra servitørene som hadde vakre sangstemmer, og vi spiste god mat. Stemningen var bra til tross for at noen var litt usosiale. Her er bilder fra stedet:

De fleste av oss er ganske normale, lover.

Dette var med andre ord, den mest fantastiske dagen nummer 2 og 3.
God natt fra New yorkerne! Sees snart igjen!

8 meter med snø, HARDCORE!!